nomi dei due singoli sposi collocati sull'albero sefirotico

In questa illustrazione i due nomi degli sposi sono collocati sul medesimo albero della vita

 

KETUBAH and KABBALAH

 

The Jewish tradition gives great importance to the names: The Jews call G-d simply Hashem, which means "The Name."

The second book of the Torah (the "Exodus" for the non-jewish) is called Shemòt, "The Names".

According to the Kabbalah, the parents are inspired from above when they decide the name to give to their child ... the choice is a seal that they affix to the life of the future baby.

The name of the person reveals his most intimate essence and seal itself in the unique divine plan that G-d has written. Translating its name in Hebrew or transpose your own name in Hebrew letters, it is possible to trace the source of the most intimate essence of the soul. Place the letters of his name on the sefirotic tree helps us understand what are the channels of energy that characterize us in a specific and unique way.

Doing additional reading of the names of both spouses on the same sefirotic tree you can see which are the points of mutual completion and which fragile points you have to strengthen together.

Shazarahel has created several personalized Ketubot, trying to graphically draw the attention to the relationship that is established between the names of both spouses.

Here are some examples with explanation

 
 

 

In questa ketubah vediamo che i nomi dei due sposi, Eliahu e Dvorah, unendosi formano il Nome di D', il Tetragramma ineffabile: le ultime tre lettere del nome Elihau, yùd, hè, vàv, si uniscono all'ultima lettera del nome Dvorah, la hè...il maschile scende attratto dal femminile (la ultima lettera del Tetragramma rappresenta la sefirà Malkhut), e il femminile a sua volta sale, viene elevato, innalzato verso l'alto.

L'unione di questi nomi dimostra un'armonia perfetta e la presenza della più alta Kedushà all'interno della coppia.

(ketubah vista per intero)

 

 

Nel dettaglio di quest'altra ketubah è messa in rilievo la lettera shìn che lega i due nomi degli sposi, Shmuel e Sarah:

Vediamo ancora un dettaglio di un'altra ketubah in cui sono rappresentati i tefillìn del capo e del braccio come i poli maschile e femminile di un'unica mitzvà: i tefillìn del capo rappresentano il polo maschile, in quanto legati alla mente, il pensiero, l'astrazione, l'analisi, la sfera della conoscenza e razionalità. I tefillìn del braccio, rivolti verso il cuore, sono il polo femminile, che rappresenta la sfera dei sentimenti, delle emozioni, le passioni, l'azione.

(per saperne di più sull'argomento clicca qui)

 

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